Zoeken in deze blog

dinsdag 21 januari 2014

Vestje voor baby

Dit babyvestje is super makkelijk en gaat razend snel, in twee avonden klaar. Patroon uit 'Haken voor de baby' van Nicki Tench. Jammer dat de maten totaal niet kloppen. Ik had de maat voor een baby van 0/3 maanden nodig maar dat werd een poppenvestje. Daarom heb ik de maat voor 1 jaar gehaakt. Misschien wordt een te dunne haaknaald genoemd in het boek? Of ligt het aan de gebruikte wol: geen idee waar Rooster Almerino Baby wol in Nederland te koop is. Ik heb andere wol gebruikt maar wel haaknaald 3. Dat kan  nooit zoveel afwijken als bij dit patroon. Jammer, want je verwacht toch iets betere informatie uit dit overigens leuke boek. Een vertaling aangepast aan Nederland zou handiger zijn.
In het patroon wordt het vestje versierd met bloemen. Omdat ik niet weet of de baby een jongen of een meisje wordt heb ik de bloemen weggelaten. Met leuke knoopjes wordt het toch een vrolijk vestje en paddenstoelen zijn geschikt voor jongens en voor meisjes.






Pannenlappen haken blijft leuk in allerlei kleuren



Geen opmerkingen:

Een reactie posten