Zoeken in deze blog

zondag 26 oktober 2014

Vrolijke lampionnen


Het is bijna Sint Maarten en wat is er leuker dan te lopen met een gehaakte lampion. Eigenlijk is het net zo leuk om de lampionnen in de kamer te hangen en s´avonds knus het lichtje aan te steken. Ik vond 2 patronen en heb deze patronen aangepast voor mijn eigen lampionnen. Een patroon op wolplein en een patroon op hakenenmeer. Van het eerste patroon heb ik de onderkant aangepast. Van het tweede patroon heb ik alleen het idee overgenomen en een eigen variant gehaakt. Ik vond het wel handiger om in plaats van ijzerdraad metalen ringen te gebruiken en bovendien heb ik aan de onderkant en bovenkant metaaldraad of ringen vast gehaakt. Het noppenrandje aan de onderkant staat op onceuponapinkmoon.


Ook een bloemslinger gehaakt. Kan van allerlei bloemen, met lossen en vasten aan elkaar haken. De bloemen op 2 punten aan de ketting haken anders gaan ze draaien.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten